DOWN AT THE R

att gå ner till sjön med er i enbart ett linne och ett par shorts.
att sitta i solnedgångens sken och grilla marshmellows över
en engångsgrill. att bli irriterad av alla mygg och sedan springa
ut för bryggan och i vattnet i hopp av att myggen ska försvinna.

att vara ute hela kvällarna långa utan att göra någonting
speciellt. att bara vara med alla och njuta av kvällens värme.

att bara ligga på altanen och sola till musik och
en tidning/ bok. att känna hur solen rör min kropp.

att vara ute med båten med elin.
att bara slappa ute på en klippa, bada direkt ner i havet
och känna hur saltet sitter kvar på huden när jag
ligger och steker i solen. att äta kyckling sallad med
alla och bara mysa gärnet.
att åka tillbaka till land när det börjar mörkna och
skratta ikapp med mina småkusiner när morfar
drar på och kör fort.

att festa, ute som inne, med mina vänner utan att oroa sig över någonting.
att bara vara och njuta av att det är sommar.

för fy fan vad jag längtar till sommaren nu.
men samtidigt inte..
detta blir våran sista termin tillsammans.
aldrig mer 9d. aldrig mer Vi, oss.
jag kommer aldrig mötas av era ansikten, era trygga ansikten
när jag kommer till skolan.
vi kommer aldrig ha våra tjafs, aldrig mer våra underbara
stunder tillsammans.
vi kommer aldrig mer vara vi.
samtidigt som jag ser fram emot att börja på gymnasiet,
lära känna nya och liksom börja om på nytt -
så vill jag inte lämna detta bakom mig.

vi kommer splittras hela högen och vissa kommer jag
säkert aldrig mer träffa. jag kommer bara ha er i mitt minne.
för jag kommer aldrig glömma den goa klass vi har blivit.

och tjejer: vi fem kommer aldrig mer se varandra varje dag.
jag kommer inte ens börja i samma klass, samma skola som er.
med er har jag så många minnen.
det är ju vi fem och förutom några smågräl i sexan/sjuan
så har vi alltid hållt ihop.
vi älskar varandra och jag kommer alltid göra det!
det kommer helt enkelt inte vara samma sak utan er.
2008-01-02 @ 01:06:05 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: julia

sommaren är lätt goast på året! längtar med!

2008-01-02 @ 09:48:28
Postat av: sofia

åååååååhhhhhhhhhhh :( hate it. du har så rätt i allt du skriver där.

2008-01-02 @ 15:26:46
URL: http://skl.blogg.se
Postat av: jenny

ååååh, jag börjar nästan gråta. vill inte lämna klassen!

2008-01-02 @ 17:38:54
Postat av: emma

jag med... :(

2008-01-02 @ 20:23:57

Var så snäll och skriv något sött till mig:

Ditt namn, tack:
Vill du bli ihåg kommen?

Din e-mail adress: (den visas bara för mig, var inte orolig)

Bloggens namn:

Här kan du skriva dina små söta tankar & åsikter:

Trackback
RSS 2.0