LONDON PART ONE

Så var jag hemma igen efter en härlig weekend resa. efter en flygresa över till heathrow flygplats (stop inne på flygplatsen hemma för att köpa hem två burkar salt pastiller) och efter drygt en timma på tunnelbanan var vi framme vid vårat hotell vi skulle bo på den första natten. helt okej, men det går verkligen inte att jämföra med det vi bodde på sen. mer får ni se på bilderna och avgöra själva, men jag kan säga att jag och anton bodde som royalties i vårat rum. klockan var runt två när vi var tillbaka i london och påbörjade våran shoppingdag med ett stop på en pub. älskar de engelska pubarna! små, mörka, och de söta stammis-gubbarna är alltid ett plus. oxford street, små gator, selfridges topshop på oxford street, ja det var många ställen.
nästa dag började vi dagen med att åka tillbaka till london och checka in på the may fair där vi skulle spendera våra sista nätter. sedan var det tillbaka ut på londons gator och den dagen åkte jag och pappa the london eye också. synd bara där att det var lite monligt, men det var varmt i alla fall! det var perfekt väder varje dag, bara lite små dugg som varade 5 minuter den första dagen.
dag tre spenderades som de andra dagarna ute för shopping, stop på pubar osv. senare på kvällen åkte vi taxi (ni vet de svarta, gamla söta som man ser i filmer) för att gå på musikalen Mamma Mia. så bra, rekomenderar den verkligen till er som ska dit!
och fjärde och tyvärr sista dagen spenderades också ute tills vi skulle lämna hotellet och åka tillbaka till heathrow flygplats. eftersom det var tekniskt fel på planet som skulle ta oss hem till landvetter från köpenhamn, var vi inte hemma vid 00.
min helg har varit helt underbar, älskar london! skulle LÄTT kunna tänka mig att flytta dit. tänk er; en lägenhet i london och ett jobb inom mode. behöver väl inte säga så mycket mer.

image181 image182
1. det första hotellet
2. the tower of london (efter denna bilden dog min kamera)

image183 image184
3. mitt och antons rum, underbart! (inte hela rummet)
4.
en del av badrummet och anton

image185 image186
5. skönaste sängarna!! (ja, de var skönare än lisas)
6. den var ju inte helt fel. brittisk indiepop/rock hela tiden!

image187 image188
7. efter 2 timmar var vi ute ur topshop. i'd reach heaven!
8.
oxford circus station

image189 image190
9. en av alla engelska pubar
10.
cupcakes i alla färger, så sött!

image191 image192
11. jag och anton på en italiensk resturang, lite små-skeva.
12.
nöjda...?

image193 image195
13. utsikt från the london eye. parlamentet & big ben
14.
gatuskylt

image196 image197
15. inte högst upp, men nästan. 135 m över marken på toppen.
16.
the london eye

image198 image199
17-18. bilderna säger sig självt. grymma designers, snygga kollektioner men oj vilka priser. tänk om man hade pengar till en klänning från luella.. dream on emma!

här var ett antal utvalda bilder från resan, hoppas det inte var allt för tråkigt. bilder på köp kommer senare. (part two smart-heads) nu måste jag fortsätta med tekniken, puss på er!

aldrig fel med kommentarer. ös på bara!
2008-05-07 @ 19:49:05 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: j

Emma äntilgen är du hemma! det verkar som du har haft det underbart! jag tror också att london skulle passa dig i framtiden, jag kna se det framför mig, dock med mig som kollega kanske? inte helt fel.:P måste ses i helgen om vi hittar nån lucka för snart drar jag ju också i väg, till NY. Puss saknar dig!

2008-05-07 @ 22:27:26
Postat av: sofia

åååh ser riktigt mysigt ut!! hotellrummen såg jätte lyxiga ut och du och din bror looking good! hahaha =)

2008-05-07 @ 22:56:22
URL: http://skl.blogg.se
Postat av: emma

ja jag tackar, jag tackar! det har jag verkligen haft, kanske kör några fler bilder sen när jag kör det som jag har köpt också! vem vet? haha

asså? vad roligt:D jaaa, verkligen! shit vad nice det hade varit, åååh alltså.. vill verkligen bo där. dock ett minus med alla avgaser (jag var helt svart i näsan på kvällen, hahaha) VA?! när åker du? ja, verkligen. saknar dig med, pusssss

2008-05-07 @ 22:56:33
URL: http://schlemma.blogg.se
Postat av: sofia

Svar: Den snyggingen kanske var en kändis om han bodde på de fräscha hotellet ;D haha..
Jaa absolut klart jag tycker :D

2008-05-08 @ 08:50:37
URL: http://skl.blogg.se
Postat av: kajsa

looking good!

2008-05-08 @ 15:16:31
URL: http://klm.blogg.se
Postat av: Robert

Jag säger bara, GÖTTEGRIS!!! :P

2008-05-13 @ 21:18:12
URL: http://www.kleemann.blogg.se

Var så snäll och skriv något sött till mig:

Ditt namn, tack:
Vill du bli ihåg kommen?

Din e-mail adress: (den visas bara för mig, var inte orolig)

Bloggens namn:

Här kan du skriva dina små söta tankar & åsikter:

Trackback
RSS 2.0