Is there a chance you may change your mind, or are we ashes and wine?

Det har varit en dag med blandade känslor idag. På tennisen gick det jätte bra och jag kände mig stolt, glad och grym på träningen! (Och lite övertrött då jag missade alla bollarna, knappt kunde andas dels för att jag var så trött men också för att jag inte kunde sluta skratta)
   I övrigt har det inte hänt så mycket idag, inte mer än att jag har tittat på the hills i flera timmar. Jag vet inte ens varför egentligen för jag hatar det (bara för att jag hatar Spencer för han är en idiot som jag bara vill slå tills han springer iväg med sin jävla svans mellan benen och lämnar alla ifred.) Men jag har gjort det i alla fall. Jag har kommit fram till att det lockar så jävla mycket bara för att de lever ett liv som jag önskar att jag hade. Ett liv där det händer saker. Samtidigt känner jag igen mig när det gäller alla konflikter mellan kompisar och sånt. Lite både och i alla fall...

Så jag har varit ganska drömmande idag. Jag har önskat att det hände mer, att jag kunde få åka iväg själv någonstans. Jag vill kunna bli mer självständig och självsäker och jag tror att en resa på egen hand hade varit det rätta för mig att göra för att komma dit. Jag drömmer så mycket om att åka till London. Att få bo i London i en skruttig liten lägenhet, plugga intensivt och arbeta. Jag vill kunna klättra längre och längre upp för karriärstegen tills jag står på toppen av mina drömmar och bara kan leva livet. 

Men jag antar att "min tid kommer". Just nu fokuserar jag på att klara av gymnasiet, ha roligt med mina vänner och njuta av att vara sexton och slippa tänka på massa saker. På samma sätt som vuxenlivet med klubbar, jobb m.m lockar så vill jag inte riktigt komma dit riktigt ännu. Jag känner inte att jag har gjort så mycket som jag hade velat ännu.

Jaja, massa babbel från min sida. Ikväll ska jag nog bara vara hemma, kolla lite på The hills, Life of Ryan och läsa Twiligt. Kanske kolla på filmen också. Vi får väl se. Men först och främst ska jag äta mig mätt på mammas underbara middag som kommer. Getostlasagne med oxfilé och rödvinssås. Mums!

2009-03-14 @ 18:44:50 Allmänt Permalink


Kommentarer

Var så snäll och skriv något sött till mig:

Ditt namn, tack:
Vill du bli ihåg kommen?

Din e-mail adress: (den visas bara för mig, var inte orolig)

Bloggens namn:

Här kan du skriva dina små söta tankar & åsikter:

Trackback
RSS 2.0