9d

vi har våra klockrena stunder alltså.
jag vill verkligen inte att klassen ska upplösas bara för
situationen vi har hamnat i.
det är bara vi som kan lösa detta, tillsammans.
som den underbara grupp vi är.

flash backs:
(det är antagligen ingen som kommer tycka det är roligt,
bara vi som var med på det - men skitsamma :) )

filippa: austad, säg en egenskap killar har.
(austad tänker en stund och utbrister sedan, fullt normal)
hm, snopp.

vi har hemkunskap och jag jobbar med rikard bäck.
som vanligt var alla övertrötta på lektionerna.
jag står och gör i ordning smet till bakning och bäck diskar.
erik kommer fram och just då var det val och vi arbetade med det i so:n.
erik: här ser vi ett tydligt exempel på att kvinnan alltid får göra det roliga
och baka, medan männen alltid får göra det tråkiga och diska.
(tyst ett tag och verkar strunta helt i om vi lyssnar på honom eller inte)
och det tycker FI är bra...(tyst)
men det tycker INTE ERIK!
(erik är som han är, och vi som går i samma klass som honom
vet att han kan vara helt klockren i vissa lägen, det slutade med att jag
fick skrattanfall och att erik gick och störde någon annan. )

vi hade bild och våran lärare skulle snacka betyg med oss, en och en.
då säger torre, som är sist på klasslistan:
torre: men dö, sofia. istället för det gamla vanliga- kan vi inte köra
det bakifrån istället? (alla i klassen skrattar som as och torre skäms
för hans uttryck)

jag, jenny och filippa sitter kvar i bamba och efter att filippa lämnat/hämtat
någonting, kommer hon tillbaka och snackar med oss som vanligt.
vi tre var väldigt övertrötta den dagen och filippa skriker till.
filippa: VAAAA VA DET?! (tittar ner på golvet och inser att hon trampat på
en grötklick) äh, det var bara gröööt.
(haha, hon fortsätter prata som att ingenting har hänt och det slutar med
att vi gråter av skratt)

och detta är bara några tillfällen.
jag har så mycket minnen med er, jag är helt enkelt fäst vid er.
jag vill inte skiljas från er, jag är så trygg med er.
ni förgyller mina dagar med lycka.


2007-09-22 @ 15:07:20 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: s

haha ja komme rdu ihåg "I MAAAJ!?" hahaha älskar våran klass alltså:D

2007-09-23 @ 11:05:18
URL: http://skl.blogg.se

Var så snäll och skriv något sött till mig:

Ditt namn, tack:
Vill du bli ihåg kommen?

Din e-mail adress: (den visas bara för mig, var inte orolig)

Bloggens namn:

Här kan du skriva dina små söta tankar & åsikter:

Trackback
RSS 2.0