Suburban Knights

Nu har jag haft mina Hunter stövlar sen i höstas och de har varit med om mycket! Har nästan bott i dem och de har varit med om höstregn, slask, snö och mycket mer och det har tillslut gett resultat. Stövlarna är naturliga och det finns inte plast i dem vilket gör att det kommer vax för att skydda mot regn och annat. Har länge letat efter något medel för att få bort detta men jag har inte hittat något. Förrän nu!
När jag var inne på Funny Michel här om dagen berättade hon för mig att det gick bättre att använda sig av matolja. Så; sagt och gjort - nu är de insmorda med vanlig matolja och de har blivit finare igen! Ta matolja på en tygtrasa och gnugga på stöveln och när du tycker det är lagom så tar du en ren tygtrasa och eftertorkar lite lätt. Super enkelt och det fungerade jättebra!
Jag kommer försöka göra detta 1-2 gånger i månaden eller beroende på hur svarta jag vill ha dem.
2009-08-14 @ 15:11:31 Kläder Permalink


Kommentarer
Postat av: Filippa

Man ser ju ingen skillnad hörru

2009-08-16 @ 02:29:25
Postat av: Emma

Joo, det ser man ju visst! Eller okej jag ser det i alla fall men det är mer tydligt i verkligheten.

2009-08-17 @ 22:31:39
URL: http://schlemma.blogg.se/

Var så snäll och skriv något sött till mig:

Ditt namn, tack:
Vill du bli ihåg kommen?

Din e-mail adress: (den visas bara för mig, var inte orolig)

Bloggens namn:

Här kan du skriva dina små söta tankar & åsikter:

Trackback
RSS 2.0