Ett lite vemodigt välkomnande till det andra året på gymnasiet.

För mig är det alltid skönt att komma tillbaka till skolan. Faktiskt. Jag är en sån person som trivs med att ha rutiner och jag trivs när det är stressigt. När det är stressigt arbetar jag bäst och jag är för det mesta som mest inne i jobbet då (vare sig det handlar om skolan eller någonting annat.)

Det är alltid lika roligt att handla en ny almenacka och detta året ska jag köpa en bra som håller vad den lovar. Mina sidor är alltid överkluddade med anteckningar, saker som ska göras, deadlines och sånt som jag måste komma ihåg. Jag skulle aldrig klara min skolgång utan en almenacka. Det är ett helvete om jag glömmer den hemma. Utan den funkar det helt enkelt inte! Därför ska jag lägga ner lite mer pengar på en riktigt bra i år!

I nuläget kliar det nästan lite i hela mig för jag vill bara komma igång med allt och lära mig saker! Självklart är det helt underbart med sommarlov och jag vill inte att det ska framstå som att jag inte gör någonting annat än att sitta hemma och räkna ner dagarna till skolan början. Så är det verkligen inte. När jag tänker på att det är ett halvår kvar till nästa sommarlov vill jag inte att skolan ska börja över huvud taget. När jag tänker på alla tusentals arbeten, redovisningar och att vara med min klass så länge får mig att önska att sommarlovet aldrig ska ta slut.

Men som alltid känner jag att jag sommarlovet har gjort sitt för denna gången. Jag är redo för utmaningar! Jag har haft den bästa sommaren av mitt liv och jag har alltid haft någonting att göra. Och jag har haft den bästa möjliga avslutningen på det hela. En resa som jag alltid kommer bära med mig med underbara människor, minnen och sjuka stunder.

Så nu laddar vi inför andra skolåret på gymnasiet och ger 120 % året ut! Eller vad säger ni?!
2009-08-11 @ 21:22:46 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia

Håller med om att det skall bli skönt med rutiner och lite stress igen! :-D

2009-08-12 @ 00:43:31
URL: http://skl.blogg.se/

Var så snäll och skriv något sött till mig:

Ditt namn, tack:
Vill du bli ihåg kommen?

Din e-mail adress: (den visas bara för mig, var inte orolig)

Bloggens namn:

Här kan du skriva dina små söta tankar & åsikter:

Trackback
RSS 2.0