I was blind to let you go, won't you please let me back in your heart.



When I had you to myself
I didn't want you around

Those pretty faces always made you stand out in a crowd
But someone picked you from the bunch
one glance was all it took
Now it's much too late for me to take a second look


Oh baby give me one more chance
Won't you please let me back in your heart
I was blind to let you go
 But now since I see you in his arms

Tryin' to live without your love
Is one long sleepless night
Let me show you girl
That I know wrong from right
Every street you walk on
I leave tearstains on the ground
Following the girl
I didn't even want around

Oh baby give me one more chance
Won't you please let me back to your heart
I was blind to let you go
But now since I see you in his arms

Jag är så imponerad hur John ME kan förmedla låtens verkliga budskap på ett så klockrent sätt. Vi alla har ju hört låten tidigare, men jag har aldrig riktigt lyssnat på texten. Anledningen är för att den är super glad och framåt och upp och hej och hå. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att texten egentligen var så desperat, fin och ledsen.
   Det är ganska konstigt det här med musik ändå. Att man kan förmedla känslor på flera olika sätt. Just som det är med denna låten. Att den kan låta så himla annorlunda, när det är samma text men med olika tempon, toner och lägen. Konstigt. Men väldigt väldigt fint.

HÄR är förresten originalet med Jackson 5
2009-06-07 @ 12:36:10 Musik Permalink


Kommentarer

Var så snäll och skriv något sött till mig:

Ditt namn, tack:
Vill du bli ihåg kommen?

Din e-mail adress: (den visas bara för mig, var inte orolig)

Bloggens namn:

Här kan du skriva dina små söta tankar & åsikter:

Trackback
RSS 2.0