Hatkärlek

Är det inte rätt konstigt ändå? Att jag vissa dagar verkligen kan hata min blogg? Avsky den så mycket att jag sitter och funderar på att ta bort den och aldrig titta på den mer. Motivationen att överhuvudtaget skriva ett onödigt litet inlägg glömde jag någonstans utan att komma ihåg var.
Sen en dag, när jag sitter på bussen på väg hem, ser på en film eller har köpt någonting nytt komma på mig själv med att bli i helt extas och efter att jag har skrivit om en liten sak så är jag fast igen. Helt plötsligt kom jag på var motivationen fanns.

Så är det för mig, hela tiden. Jag blir riktigt trött på mig själv ibland. För det kan verkligen kännas helt jävla onödigt att jag lägger massa tid på att skriva massa inlägg som ändå inte är så intressanta som jag egentligen hade i åtanke. Jo, konstigt är det allt...

Fast ändå inte om jag tänker efter. Jag menar, jag har haft denna bloggen sen två år tillbaka. Faktiskt snart två hela år, för det var vid denna tiden som jag skrev ett av mina första inlägg om att jag och FIlippa skulle praoa på Hard Rock med två randoms som hette Torkel och Per och "de är såååå himla töntiga" och "vad är det för namn? hahah det säger ju sig självt..."

Det är lite synd bara att man inte kan läsa de inläggen, de allra första. Jag vet inte varför det inte fungerar längre...Fast de finns ju kvar i alla fall! (Hoppas jag...Shit måste kolla sen!) Fast åandra sidan, så är det nog rätt tur också! Det finns väldigt många inlägg som påminner mig om dåliga saker och som river upp gamla minnen. Men samtidigt är det ju bra också, att få kolla tillbaka och påminna mig själv om hur långt jag har kommit sen dess.

Ja, hatkärlek kan jag ju garantera er att det handlar om. Men just nu känns det roligt. Igen. Om några dagar kommer jag troligen vilja slå sönder datorn eller någonting för att jag är så trött på bloggen. Men jag kommer inte ta bort den. Just för den anledning att jag har byggt på massa här och jag vill inte bara kasta bort det! Faktiskt! En dag kanske. Men inte nu.


Glad tjej med skittles

2009-05-13 @ 18:34:58 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lisa M

Emma, det är så sant, så sant! Fast jag tar bort min blogg var fjärde månad ;)

2009-05-13 @ 19:57:55
URL: http://blogbylimy.devote.se/

Var så snäll och skriv något sött till mig:

Ditt namn, tack:
Vill du bli ihåg kommen?

Din e-mail adress: (den visas bara för mig, var inte orolig)

Bloggens namn:

Här kan du skriva dina små söta tankar & åsikter:

Trackback
RSS 2.0