Rockbjörnen 2010


Sitter för tillfället och kollar in Rockbjörnen på Aftonbladet Live TV.
Upplägget är väl inte det bästa, men konceptet tycker jag är hur grymt som helst! Det är faktiskt första gången som jag kollar på Rockbjörnen (och inte bara läser i GP dagen efter vilka som vann). Har faktiskt röstat ett antal gånger, stolt tjej!

Nyss var det prisutdelning för Årets livegrupp och jag hade hoppats på att Hoffmaestro & Chraa skulle ta hem priset, för jag tycker verkligen att de är värda den titeln. Det bandet är helt sjukt live. Men, att Jocke Berg och Kent kammade hem priset är inte konstigt. Kent är ett otroligt band och trots att jag bara har sett dem live en gång (katatstrof att jag inte har sett dem tidigare) är de ett prestigefyllt band!

Att Robyn vann Årets kvinnliga liveartist var ju givet. Att hon hade Idol-brudar som "konkurenter" är ju bara ett skämt. Jag menar, det är ROBYN vi snackar. Hade någon annan vunnit hade jag stängt av skiten och velat ställa svenska folket mot väggen. Typ...

Här är MINA VAL på vilka som skulle vinna de olika priserna:

Årets svenska låt:
Salem Al Fakir – Keep on walking
Oskar Linnros – Från och med nu (vann)
Ola – Unstoppable
Mando Diao – Nothing without you
Eric Saade – Manboy

Årets konsert:
Tokio hotel (vann)
Lars Winnerbäck
Kent
Lady Gaga
Mando Diao (Kunde aldrig riktigt bestämma mig.. Båda är sjukt starka!)

Årets utländska låt:
Tokio hotel – World behind my wall (vann)
Justin Bieber – Baby
Lady Gaga – Bad romance
Lady Gaga – Telephone
Lady Gaga - Alejandro

Årets livegrupp:
Mando Diao
Kent (vann)
Hoffmaestro & Chraa
The Ark
In Flames

Årets kvinnliga liveartist:
Amanda Jenssen
Melissa Horn
Agnes
Robyn (vann)
Anna Bergendahl (Är det ett SKÄMT? SVERIGE??? Kom igen vafan...)

Årets festival:
Arvika
Metaltown
Sweden Rock
Getaway Rock
Peace & Love (självklar vinnare)

Årets genombrott:
Eric Saade
Anna Bergendahl
Justin Bieber
Andreas Grega
Oskar Linnros (vann)

Årets manliga liveartist:
Ola
Eric Saade
Lars Winnerbäck (vann)
Oskar Linnros
Salem Al Fakir
2010-09-01 @ 21:40:55 Musik Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia

hahaha, vilket SKÄMT att Oskar Linnros ens var nominerad till "årets manliga liveartist" hahaha

2010-09-12 @ 17:08:06

Var så snäll och skriv något sött till mig:

Ditt namn, tack:
Vill du bli ihåg kommen?

Din e-mail adress: (den visas bara för mig, var inte orolig)

Bloggens namn:

Här kan du skriva dina små söta tankar & åsikter:

Trackback
RSS 2.0